Nova noćna mora za hrvatske ugostitelje: Kuhar svaki filet tune prije pečenja mora označiti barkodom

Turizam i ugostiteljstvo
Nova noćna mora za hrvatske ugostitelje: Kuhar svaki filet tune prije pečenja mora označiti barkodom Objavljeno: 11.05.2020.

Na ovaj je propis upozorio vlasnik jednog restorana na Jadranu.

Kao da im nisu bili dovoljni postojeći propisi koji su im zagorčavali poslovanje, domaći vlasnici restorana, kao i njihovi kuhari, odnedavno u svojim kuhinjama moraju provoditi dodatne mjere, piše Jutarnji list

One se odnose na ribu, konkretnije plavoperajnu tunu i igluna za čiju pripremu, ako su restorani ujedno i prvokupci, sada vrijede posebna pravila.

Naime, kako je od rujna prošle godine propisano pravilnikom o sljedivosti plavoperajne tune i igluna, svaki prvokupac, a to uključuje i restorane, u slučajevima u kojima kupljenu tunu siječe na manje komade ili je filetira, dužan je na svaki pojedini komad ribe staviti poseban barkod, potom svaki isječeni komad mora vagati, a originalnu markicu dužan je čuvati dvije godine.

Točno tako je propisano stavkom 6. b članka 6. Pravilnika o sljedivosti u kojem stoje pravila za prvokupce: “Ako tunu ili igluna označenog markicom dijeli na manje komade, dužan je svaki komad označiti naljepnicom s jedinstvenim barkodom i unijeti podatke o izvaganim količinama tune ili igluna, izraženim kao masa proizvoda u kilogramima po komadu i raščlanjenim po načinu prezentiranja proizvoda.”

Na ovaj je propis upozorio vlasnik jednog restorana na Jadranu, zatečen načinom na koji je sad propisan rad pojedinih kuhara.

“Ne znam što bih rekao, dugo sam u ovom poslu, ali zaista se nikad nisam susreo s nečim sličnim i bio sam prilično šokiran nakon što je pravilnik objavljen”, ispričao je Jutarnjem listu i zamolio da ostane anoniman.

Autor/Izvor: poslovni.hr