6 NAJVEĆIH NEDOSTATAKA KORPORACIJA

Savjeti za posloprimce
6 NAJVEĆIH NEDOSTATAKA KORPORACIJA Objavljeno: 03.06.2020.

Rad u velikoj tvrtki ima svojih prednosti, ali ima i mana o kojima možda niste niti razmišljali ako ste godinama dio nekog velikog sustava. Mnogi protokoli i obaveze u njoj kojih se zaposlenici moraju pridržavati su tako reći zastarjeli i ne odgovaraju potrebama novog, modernog i aktivnog načina života, kojem se danas trebamo prilagoditi.

Što je to što posao u korporaciji čini manje privlačnim i zašto velika tvrtka nije uvijek idealan odabir radnog mjesta?

Fiksno radno vrijeme i manjak fleksibilnosti

Da li je to od 7 do 15, 8-16 ili neka druga vremenska kombinacija, tvrtke imaju svoje radno vrijeme kojeg se morate pridržavati. Iako možda svaki dan nemate toliko posla ili pak samo u pojedinim dijelovima dana, vaše prisustvo je nužno i ne možete si dopustiti da izađete u grad i obavite „nešto svoje“.

S druge strane, ako se dogodi da nemate vremena nešto obaviti, nema šanse da to ostavite za navečer ili drugi dan. Nikoga nije briga što morate trčati po dijete u vrtić, a da ne spominjemo proceduru po kojoj morate trčati s bolesnim djetetom pedijatru, pa potom, ako ga nema tko pričuvati, s istim djetetom trčite svome doktoru da otvori bolovanje i potom s tim doznakama (i dalje vučete bolesno dijete) jurite u tvrtku predati doznake.

Pritisak da negdje moraju biti „od-do“, mnogima nije nimalo ugodan. Tvrtke često nisu voljne ponuditi opciju četverosatnog, petosatnog ili šestosatnog radnog vremena, kao što je to praksa u nekim razvijenijim zemljama poput Švicarske, što bi svakog radnika činilo zadovoljnijim i produktivnijim.

Često loši međuljudski odnosi

U velikoj tvrtki vi ste jedna od 100 ili jedna od 1000, a ovisno o poslu kojim se bavite, možda ćete morati surađivati s više desetaka ljudi. Šansa da se svi ti karakteri izvrsno slože i nadopune je zaista mala. Svi mi imamo svojih „mušica“, koje netko ispoljava na malo tiši, a netko na glasniji način, no sigurno je to da među tolikim brojem ljudi gotovo uvijek ima napetosti, neprijateljstva, konkurencije, pa čak i podmetanja.

Svi mi rado naglašavamo kako smo timski igrači, no ponekad je teško prihvatiti novu, ambicioznu osobu u timu, za koju se čini da bi nekoga mogla zasjeniti, a ponekad je teško pomiriti toliko različitih karaktera. Loši međuljudski odnosi rezultiraju stresom i nezadovoljstvom, što sigurno nije nešto čime bi se rado nosili svaki dan.

U korporaciji su svi “potrošna roba”

Vrijedno i marljivo radite za nekoga 10 godina i iznenada se nađete na cesti kao tehnološki višak, a „najbolje“ su vam godine prošle i teško da ćete opet pronaći tako dobar posao. Korporacije ne brinu koliko imate godina, jeste li im dali svoje najbolje godine i jeste li sada jednostavno prestari da biste našli drugi posao. Ulagali ste svoje znanje i trud u nekog drugoga, možda ste “crnčili” i prekovremeno, a taj vam je netko, bez da je trepne, otkazao suradnju?

To je stvar s korporacijama, svi su u njima potrošna roba i svi su zamjenjivi, iako ponekad misle da se bez njih ne bi opstalo niti tjedan dana. Ako smatrate da ulažete previše sebe, a dobivate premalo, korporacija onda možda jednostavno nije prava radna okolina za vas.

Nema previše prostora za profesionalni rast, kreativnost i napredovanje

Prepuni ste svježih ideja, kreativni ste, stalno vam na pamet padaju nove stvari, želite implementirati u posao neke nove tehnologije? Na žalost, većina korporacija danas funkcionira tako da te vaše genijalne ideje baš i neće proći. Nitko si uglavnom ne želi zadavati više posla nego što je potrebno, a rijetko tko ima volje naučiti i isprobati nešto novo. Također, posao u korporaciji često je već predodređen na višim instancama i teško je uopće implementirati neke nove projekte u postojeće strukture.

Što se tiče napredovanja, imate li vremena idućih 5, 10 ili 15 godina čekati ono bolje radno mjesto s nešto boljom plaćom? Zvuči izvrsno, samo se morate potruditi da budete dugovječni, jer se u korporacijama baš ne možete probijati naprijed brzinom koju ste si vi zamislili. Nakon nekog vremena jednostavno izgubite volju i ambiciju da se borite i postignete nešto.

Zamorne procedure i protokoli kojih se morate pridržavati

Trebate neku posebnu poslovnu e-mail adresu? Morate poštovati proceduru i pisati mail u kojem tražite tu istu adresu i u “cc” staviti svog prvog, drugog i petog nadređenog po redu. Idete na put i treba vam neka dodatna oprema? Mobilni usb stick, možda i laptop: opet zamolbe, odobrenja, podaci… Želite li nešto dogovoriti s drugim odjelom, opet se mora poštovati tvrdo ukoričeni protokol, jer netko bi se mogao smrtno uvrijediti bude li izostavljen iz njega.

No, većina se tih procedura običnom čovjeku čini nepotrebnima i čisti gubitak vremena, koji se može vrlo lako zaobići. Ono što se u korporacijama često niti ne primijeti je činjenica da mnogi poslovi i dogovori kasne upravo jer se čeka da se zadovolje sve procedure i da glas o nečemu prođe kroz sve zapovjedne kanale i dobije odobrenje.

Netko iznad vas uvijek zna „bolje“

Vaš šef možda ima nižu stručnu spremu od vas i možda kojim slučajem uopće nije kvalificiran za ono što obavlja, ali eto, našao se na toj poziciji zbog godina staža, političkih veza ili jednostavno manjka kompetentnog osoblja. Prima plaću znatno veću od vaše, a po cijeli dan samo „grmi“ na podređene i šeta po uredima.

Kada se radi o poslu i odlučivanju u korporacijama, bez obzira na to što vi rekli i koliko znali, koliko argumenata imate za ono što ste rekli, šefova je uvijek posljednja. Također, njegova uvijek mora biti i ispravna, a ako se takvom na kraju ne pokaže, vrlo vjerojatno ćete vi snositi odgovornost za to. Neposluh i buntovništvo se kažnjava, a nove ideje se rijetko nagrađuju – naviknite se!

Foto: 123rf

Izvor: Women in Adria