Šest glavnih karakteristika za konobara

Zanimljivosti
Šest glavnih karakteristika za konobara Objavljeno: 27.05.2016.

Bez obzira želite li usavršiti postojeće vještine ili planirate po prvi put zaplivati konobarskim vodama u sezoni, ove karakteristike trebali biste imati prije nego počnete, a neke će se od vas tražiti i na razgovoru za posao

Početak turističke sezone u znaku je nedostatka radnika u ugostiteljskom sektoru. Potreba poslodavaca mogla bi ove godine doseći i brojku od 30.000, no unatoč velikom broju nezaposlenih u Hrvatskoj, interesa gotovo da ni nema. I dok jedni zastupaju tezu da ljudi zapravo ne žele raditi, drugi upozoravaju na sve veći izljev radne snage u inozemstvo uslijed boljih uvjeta. S jedne strane, poslodavci od sezonskih radnika imaju vrlo visoka očekivanja; iskustvo, znanje, spremnost na prekovremeni rad, a s druge radnici s takvim kvalifikacijama opravdano očekuju za to biti i dobro plaćeni. I tu nastaje problem. A ukoliko se odlučite ove godine raditi u nekom ugostiteljskom objektu, bez obzira jeste li novi u ovom poslu ili želite usavršiti postojeće vještine, ovo su karakteristike koje trebate imati, ali i znati istaknuti prilikom razgovora za posao.

Dobra memorija – Pamćenje velikog broja različitih narudžbi istovremeno i u velikom broju vrlo je zahtjevan zadatak. Dok se ne uvježbate, slobodno koristite blok i olovku koja će vam uvelike olakšati ovaj zahtjevan posao. Ako ste vizualni tip, lice gosta možete lako povezati s određenim pićem. Osim narudžbi, od velike je važnosti da meni znate gotovo napamet, jer ćete tako i sebi i gostu uštedjeti vrijeme. Također, uvijek budite dobro informirani o onim proizvodima koji inače jesu na meniju, ali su toga dana nestali.

Prodajne vještine – Da, radite kao konobar po principu da gosti naručuju, a vi im donosite, no često puta ćete biti u situaciji da ih trebate potaknuti da naruče nešto drugo, poput specijaliteta kuće, nekog premium proizvoda, aperitiva ili jednostavno dnevne ponude. Najbolje što možete napraviti jest ponuditi bez velike priče i objašnjavanja, bez nametanja i insistiranja.

Komunikativnost – Očito je i podrazumijeva se, ali konobari moraju voljeti pričati s ljudima, biti spremni našaliti se s njima te slušati i ono što ih uopće ne zanima. Zvuči lagano, ali kada to treba raditi svaki dan i po cijeli dan, bez obzira na vaše osobne brige, probleme i raspoloženja, onda možemo reći da je riječ o jednoj od najtežih zadaća.

Ljubaznost – Nemojte misliti da na razgovoru za posao možete odglumiti vašu narav. Možete je možda prikriti i uljepšati, ali poslodavac će naći način da provjeri vaš način reagiranja. Njima je pak to bitno jer ne žele zaposliti nekoga tko će kod prvog prigovora ući u raspravu s gostom. Nisu svi gosti kulturni i raspoloženi, no rijetko ćete si moći priuštiti da uzvratite istom mjerom.

Organiziranost – Da biste bili dobar konobar, morate naučiti obavljati stvari jednu po jednu i biti precizni. To znači odmah pitati neodređene goste na što su točno mislili, kako se ne biste morali dvaput vraćati ili pripremati novu narudžbu, ali i objašnjavati se. Najbolji primjer je naručivanje kave s mlijekom, pri čemu je najbolje odmah pitati s hladnim ili toplim. Ovaj se savjet možda podrazumijeva, no mnogi konobari to ne pitaju pa poslije moraju nepotrebno slušati kritike na svoj račun.

Kućni odgoj – Mnogi načini ponašanja koji vrijede u vašem domu ili s prijateljima, vrijede i u odnosu s gostima. Tako ni jednima ni drugima nećete uzeti čašu u kojoj još ima pića. Isto tako, pazite da kada radite reda na stolu ne ostavite dojam kao da požurujete ljude da odu. Kao i u privatnom životu, treba naći ravnotežu između uslužnosti i nametljivosti. Poštujte privatnost i onih gostiju s kojima već imate uspostavljeni odnos i inače čavrljate kada su sami i nikako ne ostavljate one stalne da čekaju narudžbu duže samo zato što ste si “dobri” pa će to tolerirati.

Izvor: ugostitelj.hr