Detaljno smo pregledali izvješća; kako se velike turističke kompanije planiraju iščupati nakon potopa u koroni

Novi trendovi
Detaljno smo pregledali izvješća; kako se velike turističke kompanije planiraju iščupati nakon potopa u koroni Objavljeno: 04.08.2020.

Loši rezultati nisu pokolebali hotelijere; Valamar smatra da Hrvatska sljedeće godine može biti top destinacija

Krajem prošlog tjedna najveće turističke kompanije objavile su izvješća za prvih šest mjeseci iz kojih se može vidjeti koliki je bio udar koronakrize na njihovo poslovanje. Hrvatski turizam u prvih šest mjeseci imao je snažan pad.

Prema podacima sustava eVisitor, u prvoj polovici 2020. broj dolazaka stranih turista iznosio je 1.140.689, što je pad od 80,6 posto. U istom razdoblju imali smo 509.056 dolazaka domaćih turista, što je pad od 50,9 posto. Također, imali smo 5.394.611 noćenja stranih turista, što je pad od 76,6 posto te 2.300.425 noćenja domaćih turista, što predstavlja pad od 31,4 posto.

POSTOJI ŠANSA DA SE BROJKE DO KRAJA GODINE POPRAVE

Kada se pogledaju rezultati prema vrstama objekata, u prvih šest mjeseci u Hotelima je ostvareno 1.489.590 noćenja, dok ih je u istom razdoblju prošle godine bilo 9.402.420 pa je to pad od oko 84 posto. U kampovima je u prvom polugodištu ostvareno 1.279.863 noćenja, dok ih je prošle godine bilo 4.543.927, što je pad od oko 72 posto.

U Hrvatskoj se još uvijek najveći prihodi od turizma ostvaruju u srpnju i kolovozu, tako da postoji šansa da se brojke do kraja godine znatno poprave u odnosu na prvo polugodište. Prošle godine imali smo 19,6 milijuna dolazaka i 91 milijun noćenja. Ako pretpostavimo da će ukupni pad u optimističnom scenariju na kraju biti 50 posto, to će značiti oko 9,8 milijuna turističkih dolazaka, što je razina na kojoj smo bili 2005. godine.

VALAMAR U PRVIH ŠEST MJESECI IMAO PAD OD 81 POSTO

Najveća turistička kompanija u Hrvatskoj, Valamar Riviera, u prvih šest mjeseci ove godine imala je prihode od 134 milijuna kuna, što je pad od čak 81 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Operativni troškovi iznosili su 226 milijuna kuna, što je smanjenje od 61 posto u odnosu na prošlu godinu.

“Razloge 355,6 milijuna kuna nižih operativnih troškova nalazimo u smanjenom obujmu poslovanja te aktiviranju sveobuhvatnih mjera i aktivnosti štednje s obzirom na globalni doseg problema izazvanih nepredvidivim širenjem virusa COVID-19”, pojašnjava se u izvješću kompanije. Operativna dobit kompanije (EBITDA) bila je negativna te je iznosila -108 milijuna kuna, dok je gubitak prije poreza iznosio 443 milijuna kuna.

U KOMPANIJI SU SVEJEDNO OPTIMISTIČNI ZA IDUĆU GODINU

Njihov portfelj sastoji se od 36 hotela i ljetovališta te 15 kampova, sa sveukupno 21 tisućom smještajnih jedinica. U izvješću navode da su tijekom lipnja i srpnja postupno otvorili 21 hotel i ljetovalište te svih 15 kampova u kojima trenutno boravi više od 30 tisuća gostiju.

U Valamar Rivijeri izrazito su optimistični što se tiče sljedeće godine. “Hrvatska ima jedinstvenu priliku, s obzirom na visoku razinu sigurnosti, geografski i politički položaj u Europi, nametnuti se kao najpoželjnija destinacija Mediterana i ostvariti snažan rast već tijekom 2021. godine”, navodi se u izvješću Valamar Rivijere.

MAISTRA OSTVARILA 29 POSTO U ODNOSU NA PROŠLU GODINU

U prvih šest mjeseci ove godine Maistra, kompanija koja posluje u sastavu Adris Grupe, ostvarila je 118,6 milijuna kuna poslovnih prihoda, što je na razini 29 posto ostvarenja istog razdoblje protekle godine kada su iznosili 411,2 milijuna kuna. “Nakon rasta poslovnih pokazatelja u prva dva mjeseca redovnog poslovanja, zatvaranje objekata polovicom ožujka uslijed epidemiološke krize, utjecalo na smanjenje volumena i prihoda razdoblja”, pojašnjava se u izvješću.

U istom razdoblju ostvareno je 265,5 milijuna kuna poslovnih rashoda, a što iznosi 66 posto lanjske razine troškova. Kako se navodi u izvješću, rast operativnih troškova ostvaren je u stavci amortizacije, što je posljedica značajnih investicijskih ulaganja prethodnih godina te njihove aktivacije.

U izvješću se ističe i da troškovi rada imaju značajno sporiji pad od kretanja prihoda što je, kako navode, sukladno poslovnoj odluci cijele Adris grupe o očuvanju radnih mjesta, te zadržavanju radnika i u vrijeme smanjenih poslovnih aktivnosti. Troškovi osoblja tako su u prvih šest mjeseci prošle godine iznosili 118 milijuna kuna, dok su u istom razdoblju ove godine pali na 76 milijuna kuna.

JAČA POTRAŽNJA ZA LUKSUZNIM HOTELIMA U ROVINJU I KAMPOVIMA

Maistra ima 19 hotela, 11 turističkih naselja i šest kampova te se njihovi objekti nalaze na lokacijama u Rovinju, Vrsaru, Zagrebu i Dubrovniku. U ovom im trenutku, u okolnostima pandemije, izloženost Zagrebu i Dubrovniku koji su avionske destinacije, može biti uteg, no s druge strane imaju i kampove koji bi mogli biti zanimljivi gostima.

“Booking za 2020. u ovom trenutku pokazuje da postoji interes za dolaskom gostiju u glavnoj sezoni i posezoni. Jača potražnja postoji u segmentu luksuznih hotela u Rovinju, kao i u kampovima za obje destinacije”, navodi se u izvješću Maistre.

U prvih šest mjeseci Maistra je ostvarila gubitak od oko 170 milijuna kuna. “U društvima grupe pokrenute su brojne mjere optimizacije poslovnih procesa i racionalizacije troškova. Planirane investicije smanjene su na minimum s ciljem čuvanja likvidnosti uz nastavak pripreme planiranih projekata”, stoji u izvješću.

ARENA HOSPITALITY GROUP IMALA PAD OD 70 POSTO

Arena Hospitality Group je u prvom polugodištu imala prihode od 79,9 milijuna kuna, što je pad od 70 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. EBITDA odnosno operativna dobit bila je negativna te je iznosila 37,1 milijun kuna.

Prihodi od smještaja pali su na 59,4 milijuna kuna, dok su u istom razdoblju prošle godine iznosili 207,5 milijuna kuna. To je rezultat prepolovljenog stupnja zauzetosti kapaciteta koja je iznosila samo 23,6 posto, u odnosu na 45,3 posto u istom razdoblju prošle godine. U izvješću se navodi da je došlo i do pada prosječne cijene smještaja za 1,5 posto.

USPRKOS SVEMU IMALI POZITIVAN REZULTAT OPERATIVNE DOBITI

Arena Hospitality Group, osim u Hrvatskoj, posluje i na inozemnim tržištima. U nekoliko njemačkih gradova imaju hotele s ukupno 1130 soba, a u Budimpešti hotel sa 165 soba. Zanimljivo je da su u lipnju, usprkos svemu, uspjeli ostvariti pozitivan rezultat operativne dobiti.

“Otvaranje većine naših objekata, zahvaljujući popuštanju epidemioloških mjera u regijama u kojima poslujemo, obilježeno je pozitivnim rastom, osobito u Hrvatskoj, koja je naše osnovno tržište. U mjesecu lipnju, kada je Društvo započelo s radom, iako sa smanjenim kapacitetom, uspjeli smo ostvariti pozitivu EBITDA-u iznad 7 milijuna kuna, bez obzira na pandemiju”, stoji u izvješću.

Arena Hospitality Group je u prvom polugodištu uspjela ostvariti predviđena ulaganja, koja su bila u tijeku ili pri završetku, te je u uređenje kampova i hotela uloženo 155,5 milijuna kuna što je i više nego u prvom polugodištu prošle godine kada su takva ulaganja iznosila 140,2 milijuna kuna.

PLAVA LAGUNA FOKUS STAVLJA NA OČUVANJE LIKVIDNOSTI

U prvom polugodištu Plava Laguna imala je 187,4 tisuća noćenja, što je za 87 posto manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine, s obzirom na to da su im objekti bili zatvoreni od polovice ožujka do početka lipnja.

Poslovni prihodi Plave Lagune u promatranom razdoblju iznosili su 77 milijuna kuna. Prihodi od prodaje pali su na 56 milijuna kuna, što je pad od 84 posto u odnosu na prošlu godinu. Smanjeni su i poslovni rashodi koji su iznosili 241,6 milijuna kuna, što je pad od 55 posto i rezultat je smanjenog obujma poslovanja i racionalizacija.

Plava Laguna u prvom polugodištu imala je gubitak od 206,9 milijuna kuna. U rezultatima je iskazan i udio u gubitku Jadranskih luksuznih hotela, gdje je Plava laguna jedan od dioničara, a koji je iznosio 30,2 milijuna kuna. U izvješću se navodi da su aktivnosti prvenstveno bile usmjerene na očuvanje likvidnosti te minimiziranje negativnih efekata pandemije na poslovanje.

Izvor: telegram.hr / Marko Repecki