ISTRAŽILI SMO KAKO SE GLOBALNI, ALI I HRVATSKI HOTELI PRIPREMAJU ZA “NOVO NORMALNO”

Novi trendovi
ISTRAŽILI SMO KAKO SE GLOBALNI, ALI I HRVATSKI HOTELI PRIPREMAJU ZA “NOVO NORMALNO” Objavljeno: 01.05.2020.

Pandemija Covida19 najteže je pogodila sektor turizma. Oporavak tek možemo računati kada se pronađe cjepivo / lijek, a trajat će sigurno 2-3 godine, ako ne i duže da bi se vratili na dosadašnja globalna turistička kretanja. Jedno je sigurno – turizam će biti drugačiji te će proći kroz tri faze.

I to u više faza. Prva faza je dok se ne pronađe cjepivo ili lijek, druga faza će biti oporavak, te nakon par godina, kreće stabilizacija ili povratak turizma na “stare” grane, ali nadam se s novim održivim i zdravim temeljima – pametniji, održiviji, zdraviji i ljudskiji turizam. Ili turizam 2.0 – što god to značilo.

U prvoj fazi, barem dok se ne pronađe cjepivo, bit će turizam koji je kontradiktoran sam sebi – pun raznih restrikcija, izbjegavanja gužvi i šušura te bez kontakta i interakcije s domaćinima.

Isto tako slijedi i nova rekategorizacija hotela, kao i svih drugih standarda. Možemo predviđati, nagađati te dobiti neke okvire, no trenutno još nitko sa sigurnošću ne zna točno kako i na koji način će funkcionirati hoteli u budućnosti i nova kategorizacija.

No, okrenimo se tekućoj godini, što je i tema članka. Kao što znamo, Vlada RH je donijela odluku kako će se u trećoj fazi popuštanja mjera ( 11. svibnja ) dozvoliti rad ugostiteljskih objekata u smještajnim kapacitetima, no samo za korisnike smještaja. Zanimljivo, formalno hoteli nemaju zabranu rada, no naravno u situaciji gdje je turizam stao i svi su u samoizolaciji, logično da su i hoteli zatvoreni jer nemaju za koga biti otvoreni.

Kada je u pitanju recepcija tu ne bi trebalo biti većih promjena, osim držanja distance, no svakako se može digitalizirati cijeli proces kroz samostalni check in – da gost nema potrebe za prijavom preko recepcije i sam može otključati sobu s mobitelom ili preko hotelske aplikacije.

Neki od glavnih izazova svakako će biti funkcioniranje restorana. Švedski stol sigurno nije više opcija, te se na tom polju očekuju značajne promijene. Postavlja se pitanje koje mjere i kako će funkcionirati korištenje hotelskih bazena, koje jedno od kritičnih mjesta tj. gdje se svi gosti okupaju na jednom mjestu. Također, svakako će se trebati dezinficirati ležaljke kao i plaže. Neke od kritični mjesta su i fitnes dvorane, dizala, kongresne dvorane, rukohvati stepenica… No, koje će sve mjere biti, tek treba vidjeti upute epidemiologa.

Bernard Zenzerović, UPUHH: Svi u sektoru su svjesni da će ovu sezonu obilježiti borba za svaki turistički dan

Dok se čekaju odluke i preporuke Glavnog stožera za turistički sektor, razgovarao sam s Bernardom Zenzerovićem iz Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske ( UPUHH ) na temu kako hotelijeri vide funkcioniranje u ovo izazovom doba i koji su njihovi prijedlozi prema Glavnom stožeru.

Pristup gostima će se ove sezone sigurno promijeniti i prilagoditi novim okolnostima. U svim segmentima poslovanja morat će se osigurati maksimalni sanitarni standardi i potrebna socijalna distanca. U udruzi smo u koordinaciji sa svojim članicama, drugim nacionalnim hotelijerskim organizacijama iz Europe i kolegama iz strukovnih udruga u Hrvatskoj razradili prijedloge za prilagodbu operativnih procedura na novu situaciju” ističe Zenzerović.

Udruga hrvatskog turizma ( HUT ) koja okuplja vodeće hotelijere, pa tako i UPUHH, već je poslala svoje prijedloge Ministarstvu turizma, a koji će ih proslijediti na uvid HZJZ i Nacionalnom stožeru civilne zaštite na razmatranje.

Nadam se da ćemo na taj način pomoći nadležnim službama RH koje moraju formalno donijeti okvir u kojem će se organizirati hotelske operacije te ih i ovim putem ih pozivamo da to što prije i naprave kako bi svi zajedno bili što prije spremni za prijem gostiju

Ono što je trenutno najvažnije je svakako što prije donijeti preporuke i mjere od Glavno Stožera, kako bi se turistički poduzetnici, kako hotelijeri tako i svi drugi pružatelji smještaja i ugostiteljski objekti, što prije i bolje mogli pripremiti za nadolazeći period.

Raduju nas pozitivni signali oko mogućnosti otvaranja granica naših emitivnih tržišta, kao i imidž Hrvatske kao „korona free“ destinacije koji su prepoznali mediji i naši partneri na EU tržištima, ističe Zenzerović te dodaje kako su svi u sektoru svjesni da će ovu sezonu obilježiti borba za svaki turistički dan.”Svi u sektoru su svjesni da će ovu sezonu obilježiti borba za svaki turistički dan. Naš zajednički cilj treba biti kako da u ovim specifičnim uvjetima osiguramo maksimalnu sigurnost gostima i zaposlenicima, ali istovremeno da gostima omogućimo pozitivno iskustvo i ugodan odmor, s obzirom da je to temelj turizma

S druge strane, svakako možemo pogledati koje su mjere uveli svjetski igrači – Marriott i Hilton.

Marriott je osnovao globalno vijeće za čistoću kako bi se borilo protiv pandemije COVID-19 na razini hotela i dodatno unaprijedilo napore tvrtke u ovom području.

Marriott-ovo globalno vijeće za čistoću usredotočeno je na razvijanje sljedeće razine globalnih standarda čistoće u ugostiteljstvu, normi i ponašanja koji su dizajnirani da minimiziraju rizik i povećaju sigurnost kako za potrošače, tako i za Marriott suradnike, ističe Arne Sorenson, predsjednik i izvršni direktor, Marriott International te dodaje:

Zahvalni smo na povjerenju koje su nam ukazali gosti tijekom godina. Želimo da naši gosti shvate što danas radimo i planiramo u bliskoj budućnosti u područjima čistoće, higijene i socijalne distancije, tako da kad prođu kroz vrata jednog od naših hotela, znaju našu predanost jer zdravlje i sigurnost je naš prioritet. Jednako nam je važno da naši suradnici znaju promjene koje unosimo kako bismo očuvali svoje zdravlje dok služe našim gostima

Tvrtka Marriott uvodi elektrostatičke raspršivače za dezinfekciju površina u cijelom hotelu. Inače, tehnologija elektrostatičkog prskanja koristi najvišu klasifikaciju dezinfekcijskih sredstava koja preporučuju Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) i Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) za liječenje poznatih patogena. Pored toga, tvrtka testira tehnologiju ultraljubičastog svjetla za dezinfekciju ključeva za goste i uređaja koji suradnici dijele.

Marriott-ov program sigurnosti hrane uključuje poboljšane sanitarne smjernice i videozapise o obuci za sve operativne suradnike koji uključuju higijenske i dezinfekcijske postupke. Pored toga, tvrtka mijenja svoje operativne prakse za ručanje u sobama i osmišljava nove pristupe buffetima.

Više o Marriott sigurnosnim protokolima saznajte OVDJE

Hilton CleanStay protokol

Izvor: Hilton

Hilton s druge strane će ukloniti olovku i papir iz soba, a dopuniti će ih digitalnim uređajima koji će biti dostupni na zahtjev, postaviti će maramice kod dizala, da gosti sami mogu svaki put očistiti gumb za poziv istog, kao i otključavanje soba preko mobitela preko pametnih brava.

Također Marriott i Hilton dogovorili suradnju s Mayo clinic za sve hotelske objekte u Americi. Više o Hilton CleanStay protokolu saznajte OVDJE

Singapur je prvi uveo konkretne mjere za hotele, koristeći SG Clean certifikat

Tako hotel moraju implementirati program “SG clean”, koji među ostalim navodi da je potrebno osigurati proces mjerenja tjelesne temperature i praćenja simptoma COVID-19 kod zaposlenik, imati spremnu proceduru za rješavanje COVID-19 slučajeva ukoliko dođe do zaraze, upravljanje redom sjedenja kako bi se osigurala sigurna udaljenost između najmanje jednog metra stolova i između sjedala.

U prilogu donosimo službene dokumente protokola za hotele.

Prilog:

SG Clean – Singapore Licensed Hotels

Checklist for SG Clean Programme – Singapore Licensed Hotels

Autor: Goran Rihelj

Izvor: hrturizam. hr