Imamo li novu šansu za turističko (re)pozicioniranje?

Novi trendovi
Imamo li novu šansu za turističko (re)pozicioniranje? Objavljeno: 22.04.2020.

Stručno mišljenje dr.sc. Sande Čorak o utjecaju COVID-19 na sektor turizma

Stručni rad pod nazivom Kako se prirediti za oporavak? Imamo li novu šansu za turističko (re)pozicioniranje? dr.sc. Sande Čorak iz Instituta za turizam ističe kako svaka kriza pa tako i ova uzrokovana koronavirusom u prvi plan stavlja pitanje umijeća upravljanja, odnosno da nam ova kriza daje priliku za bržu transformaciju i novu šansu, barem onim dionicima koji su spremniji i daju više od sebe za formiranje kvalitetne usluge kakvu i traži većina naših turističkih potrošača.

Prema iskustvima naših agencija znamo da je nakon krize potrebno 5-6 tjedana kako bi ljudi počeli planirati putovanja, a to vrijeme sada će biti produženo s obzirom na dubinu krize istaknula je Čorak. Nadalje, prema njezinom mišljenju prvi će se oporaviti nautički turizam, pa onda poslovni turizam, iako ne onaj kongresni, pa sportski turizam jer se već sada planiranju natjecanja u listopadu i kasnije, ali ove godine.

Nakon korona krize, možemo očekivati izuzetnu senzibilnost na sposobnost osiguravanja higijenskih uvjeta kako bi se turisti osjećali sigurno, od ugostiteljskih usluga obrade namirnica i posluživanja obroka, do usluga smještaja, zbrinjavanja otpada i slično. Hrvatska se i u prethodnom razdoblju pozicionirala kao destinacija koja omogućava zdrav život i aktivnosti, a u vrijeme krize pokazuje sposobnost upravljanja i osiguravanja sigurnosti za svoje žitelje.

Ukoliko se složimo s konstatacijom da će se Europljani prije svega odlučivati za odlazak u bliže destinacije u koje mogu doći vlastitim automobilima, u kojima mogu primjerice boraviti i u kampovima, na svježem zraku, tada vrijedi i zaključak da će Hrvatska kod povratka turista biti u prednosti pred drugim mediteranskim destinacijama, naglašava Čorak.

Tržište koje u zadnjih nekoliko desetljeća pokazuje sklonost za dolazak na odmor u Hrvatsku vrlo vjerojatno će nam pružiti još jednom šansu za naše (re)pozicioniranje – kako tu šansu iskoristiti? Ono što nam iskustvo govori jest da moramo imati proaktivne turističke subjekte koji su spremni mijenjati i unapređivati svoje sustave djelovanja i sve svoje usluge i proizvode.

Za postizanje uvijek tražene sinergije između onih koji sudjeluju u lancu ponude u destinaciji trebati će više informiranja i razmjene podataka i koordiniranja nego što je to bio slučaj prije krize. Borba za svakog gosta bit će nesmiljena jer ovaj puta nije Hrvatska jedina zemlja koja će se vraćati na turističku scenu već će to biti sve naše konkurentne destinacije istodobno. Za razliku od nekih prethodnih godina, ovaj puta sličnu šansu imati će i naš kontinent jer za određene segmente više neće biti najvažnija broj hotelskih zvjezdica, već siguran i opuštajući boravak.

Za kraj Čorak naglašava kako resurse imamo kao i volju i želju da ponovno potaknemo razvoj turizma – umijeće upravljanja onim čime raspolažemo bit će odlučujući činitelj tog povratka.

Izvor: HrTurizam

Foto: Institut za turizam