Ekskluzivno istraživanje : kako online reputacija utječe na rezultate poslovanja hotela
S obzirom na rastuću ulogu online portala u procesu odabira hotela od strane putnika kako globalno tako i regionalno, postavlja se pitanje da li online reputacija hotela ima dokazivi utjecaj i na rezultate poslovanja hotela. Tim pitanjem su se pozabavili autori istraživanja dr.sc. Sanja Čižmar i Mirko Jergović iz Horwath HTL-a, koje je jedno od prvih istraživanja takve vrste u svijetu.
Naime, online ocjene koje daju putnici na web portalima smatraju se pouzdanim izvorima informacija koje putnicima omogućuju da steknu potpuniji dojam o hotelu u odnosu na pregledavanje službenih web stranica samog objekta ili informiranje od poznanika, te zasigurno utječu na donošenje odluke o odabiru hotela.
No, da li dobre ocjene hotela na web portalima mogu utjecati na povećanje prihoda hotela?
Na uzorku hotela u Hrvatskoj i Crnoj Gori istražili su da li i u kojoj mjeri postoji izravna međuovisnost između online reputacije hotela i rezultata poslovanja hotela. Specijalni tržišni izvještaj pod nazivom „Kako online reputacija utječe na rezultate poslovanja hotela“ daje osvrt na procese interakcije hotelskih gostiju kroz digitalne kanale prije dolaska u hotel, za vrijeme boravka u hotelu i po odlasku iz hotela.
“Ovo je istraživanje svjetski ekskluzivitet – jedno je od prvih istraživanja takve vrste u svijetu, budući da dokazuje izravnu povezanost online reputacije i prihoda hotela. Na taj način ono predstavlja iskorak u sagledavanje utjecaja digitalnih kanala na poslovanje hotela, koja tema globalno još uvijek nije sustavno istraživana. Svjedoci smo da digitalizacija turizma predstavlja globalno rastući trend, a ovo je istraživanje dokaz da međuovisnost između ocjena danih na vodećim web portalima za ocjenjivanje hotela (npr. TripAdvisor) ima realan i izravan utjecaj na prihode hotela, naročito u segmentima hotela višeg stupnja kvalitete. Izmjerili smo korelaciju između ranga ocjene hotela na TripAdvisoru i prihoda smještaja hotela, po kategorijama. Dokazali smo da potrošači veće platežne moći, koji su spremni platiti više za pravi doživljaj, pažljivo prate odnos vrijednosti za novac i donose svoje odluke temeljem percepcije kvalitete, ali kada dođu u odabrani hotel, i troše više. „ istaknula je Dr.sc. Sanja Čižmar, Senior Partner i dodala kako je istraživanje hotelijerima pružilo uvid u vrlo praktične korake na koji način mogu unaprijediti svoju online reputaciju i tako stvoriti preduvjete za povećanje prihoda svog hotela
Izvještaj daje uvid u najznačajnije faktore koji utječu na odlučivanje o rezerviranju, te najznačajnija područja ulaganja u online marketing hotela globalno. Na temelju provedenog primarnog istraživanja 112 odmorišnih hotela na obali Hrvatske i Crne Gore dokazan je stupanj međuovisnosti ocjena hotela na TripAdvisoru i prihoda smještaja po sobi (RevPAR), kao i preporuka autora hotelijerima za efikasno unaprjeđenje hotelske online reputacije.
TRŽIŠNO ISTRAŽIVANJE : „Kako online reputacija utječe na rezultate poslovanja hotela“
Autor : Goran Rihelj
Izvor : hrturizam.hr