Recepcioneri, konobari, sobarice i ostali zaposleni u turizmu: ovo je robot Pepper i on će vam uzeti poslove prije nego što možete zamisliti
Simpatičan bijeli humanoidni robot koji se odaziva na ime Pepper, trepće očima koje mijenjaju boju, okreće se prema sugovorniku, pruža mu ruku i ljubaznim ljudskim glasom pita "Kako vam mogu pomoći?", jedna je od tehnoloških inovacija za koje stručnjaci tvrde kako će biti od velike pomoći u turizmu i uslužnim djelatnostima u budućnosti
I to ne u nekoj predalekoj budućnosti, nego onoj bliskoj, koja je praktično već počela. Jer, Peppera koji pomažu u različitim djelatnostima već je u svijetu prodano oko 20 tisuća, najviše u Japanu, SAD-u, Kini i Francuskoj, a njegove mogućnosti predstavljene su turističkim profesionalcima i na upravo završenoj Svjetskoj burzi turizma ITB u Berlinu.
Hoće li budućnost turističkih usluga biti u rukama i tipkama humanoidnih robota koji će goste dočekivati u zračnim lukama, na recepcijama i ulazima u hotele?
Hoće li nam roboti miješati atraktivne koktele i uzimati narudžbe za jela u restoranima? Pitanja su to na koja su odgovor pokušali dati proteklih dana vodeći stručnjaci iz turizma i tehnologije na Konferenciji o tehnološkim inovacijama i njihovim primjenama u uslužnim djelatnostima, u sklopu najveće Svjetske burze turizma ITB u Berlinu.
I doista, mali bijeli Pepper, visok 1,20 metara, izaziva simpatije gdje god se pojavi jer ga se doživljava kao svojevrsnog elektroničkog kućnog ljubimca.
Na prezentaciji u Berlinu, Nicolas Boudot iz "Softbank Robotics Europe", pred stotinama je znatiželjnika porazgovarao s Pepperom kako bi demonstrirao njegove mogućnosti primjene u turizmu.
– Naravno da Pepper ne može zamijeniti čovjeka u osobnoj komunikaciji s gostima, ali on je programiran tako da izaziva emocionalnu reakciju kod gosta. On nije ni muško ni žensko, nego jednostavno robot koji može umjesto čovjeka odraditi neke poslove u turizmu.
Tako se Pepper može koristiti za pristup svim vrstama eServicesa, može napraviti rezervaciju za sobu u hotelu, promijeniti zrakoplovne rezervacije, rezervirati karte ili poslužiti kao online trgovac. Sve komande dobiva glasom – kazao je Boudot, demonstrirajući njegove mogućnosti kroz molbu Pepperu da mu promijeni rezervaciju sjedala na avionskom letu.
Robot je skenirao rezervaciju pomoću QR koda i svoga pametnog telefona. QR skener je u glavi robota, odnosno na njegovu čelu. U tom trenutku se na zaslonu Peppera koji se nalazi na njegovim prsima pojavio raspored sjedenja u zrakoplovu.
Pepper je tada zapitao Boudota želi li sjedalo uz prozor ili u prolazu, a kada mu je on odgovorio da želi uz prozor, Pepper je to komentirao riječima: "Onda nemojte izlaziti i ustajati za vrijeme leta"! Boudot je kliknuo na zaslonu mjesto koje je želio i dobio ga u svojoj boarding karti.
Na pitanje može li dobiti svoju kartu na mobitel, Pepper mu je ležerno odgovorio:
– Naravno, samo mi upišite vaš broj mobitela i dobit ćete je odmah. Morate doći dva sata prije leta u zračnu luku, ali neće vam biti dosadno jer je tamo puno trgovina i restorana koje možete posjetiti.
Pepper je opremljen mikrofonima, HD kamerama i dubinskim 3D senzorima, daje personalizirane informacije i odgovore na pitanja, a, prema Boudotovim riječima, može čak analizirati izraze i geste ljudi lica i odgovoriti u skladu s tim.
Njegova cijena je oko 20 tisuća eura, a u njegovu stvaranju posao nalazi oko 500 zaposlenika. Posebno se ističe da ga treba koristiti na mjestima na kojima se gostima puno puta iznova moraju ponavljati iste rečenice, poput zračnih luka, galerija i muzeja, recepcija...
Jedan od Pepperovih "talenata" je i primanje narudžbi u restoranu, gdje na njegovu zaslonu možete odabrati jelo i piće i narudžba je već u izradi. Pepper za sada govori njemački, engleski, francuski i španjolski.
Uz lani predstavljenog robota Marija, koji već radi na recepciji "Mariottova" hotela u belgijskom Gentu i govori 19 jezika, sada je i Pepper u mogućnosti ponuditi svoje usluge turističkoj industriji. Istraživanja koja prate takve tehnološke inovacije u turizmu pokazuju, međutim, da gosti nisu pretjerano skloni takvoj "pomoći", preferirajući ipak ljudsku komunikaciju u turizmu.
No, robotima u hotelima najviše se protive gosti iz Njemačke i Britanije, a najviše ih podržavaju Kinezi.
Izvor: slobodnadalmacija.hr