Kako restoran učiniti izvrsnim mjestom
Ne morate uložiti brdo novca ili činiti radikalne promjene da bi vaš ugostiteljski objekt postao bolji. Promjena stava prema gostima i zajednici već može stvoriti veliki pomak, stoga donosimo nekoliko savjeta
Gostiju je malo, oslanjate se većinom na vikende koji se baziraju na društvenim okupljanjima i proslavama, a preko tjedna ste sretni da netko naruči jeftini gablec (da, glabeci su jedan od bitnih načina preživljavanja, no poslovi dostave uzimaju svoj danak). Ne postoje čarobne formule, pogotovo u današnje vrijeme gospodarske krize kojoj se ne nazire kraj. Većini je izlazak na ručak ili večeru zadnja stavka na troškovniku, izuzev nekih posebnih prigoda. U svemu tome gubite entuzijazam i strahujete od promjena. Ipak, nije sve baš tako crno i postoje načini kako možete poboljšati poslovanje svog restorana i učiniti ga odličnim mjestom. O nekim savjetima koji se tiču ponude, uređenja i jelovnika već smo ranije pisali pa sada donosimo još nekoliko korisnih savjeta koji se mogu primijeniti na čitav ugostiteljski sektor.
IZVRSNO OSOBLJE – Vaše osoblje na prvoj je crti vašeg restorana. Ono je njegov glas i stas. Vjerujte, ako nemate izvrstan restoran, izvrsno osoblje to može nadomjestiti. Što znači izvrsno osoblje? To su radnici koji će primjenjivati model ponašanja za koji se odlučite i nema toga što i kod vas i kod njih ne može postići osmijeh i dobar stav. Našalite se s njima, nagradite ih s vremena na vrijeme, pokažite da ih cijenite ako ih već ne možete platiti bolje. Upoznajte ih, stvorite prijateljsku atmosferu i rješavajte probleme odmah u hodu. Pitajte ih za mišljenje i ne zaboravite im zahvaliti. Takvo ponašanje oni će zrcaliti na goste pa vi sad sami odlučite isplati li se uložiti malo truda. A time ćete postići i ugodno radno okruženje. Dobitna pozicija.
ČINITE NEŠTO ZA ZAJEDNICU – Članovi zajednice ti su koji dolaze u vaš restoran, a oni koji ne dolaze vaša su ciljana populacija. Stoga im dajte nešto. To mogu biti humanitarne večere, na kojima ćete se dijela prihoda odreći u dobre svrhe. Razmislite samo koliko na takav način možete zaraditi. Sponzorirajte mali lokalni nogometni klub ili drugu momčad. Važno je da stvorite pozitivan imidž restorana. Ima li bolje reklame?
PRIJATELJI DJECE – Ima li išta bolje za goste s djecom nego da im omogućite uživanje u lijepoj večeri. To možete postići već s većim stolovima, tako da im npr. ponudite stol za šestero kako bi djeca imala svoj kutak na kojem se mogu zabavljati, igrati se i primjerice crtati. Tako i sami možete u ponudu uvesti pribor za crtanje ili neke igračke. Košara puna autića i plišanaca izvrstan je i jeftin način da zabavite djecu dok njihovi roditelji objeduju u miru. Ili barem dok čekaju hranu.
IGRANJE S JELOVNIKOM – Lijepo je njegovati tradiciju, ali ukoliko dugo niste ama baš ništa mijenjali na jelovniku, sada je vrijeme da to učinite. Sada! Proučite trendove i pokušajte ukomponirati jedan ili dva u vašu ponudu. Ne morate postati moderni i posluživati razne “pjenice” i “posteljice” u pet slijedova, ali malo osvježenja neće škoditi. Moderna tradicija danas je veliki hit.
PRIĐITE GOSTIMA – Kada ste vlasnik restorana ne trebate se bojati prići ljudima, pozdraviti ih, predstaviti se, proći prostorijom i pitati ih za povratne informacije. Ljudi cijene takve nenametljive geste i rado će to spomenuti kada će prijateljima prepričavati dojmove.
DRUŠTVENE MREŽE – Da, to je tako. Uzalud se opirete. Znate li što ljudi prvo rade prije nego li se odluče kuda će ići na večeru? Guglaju, traže fotografije, specijalne ponude, akcije, recenzije i još važnije – jelovnike s cijenama. Čak i ako su već bili u vašem restoranu. Ne zazirite od toga, uključite se i shvatite to kao zabavu. Humor će vam dobro doći, a privući će i goste.
NEMOJTE BITI ŠKRTI – Dobro ste čuli. Ne vrti se sve oko normativa i naplate. Barem tako ne smije izgledati u očima vaših gostiju. Ukoliko se netko požali na jelo, nemojte mu ga naplatiti ili dajte dobar popust. Odužiti se možete koktelom ili desertom. Netko će vas na taj način možda htjeti i iskoristiti, ali koliko se to često zapravo događa?
Izvor : ugostitelj.hr