Ispovijest konobarice poznatog kafića: ‘Mušterije se na nas izderavaju i prijete da će nam srediti otkaz’
Ova Zagrepčanka ispričala nam je kako je raditi u poznatom kafiću i kakav je odnos između konobara i gosta.
Zagreb je, uz bogatu povijest i brojne znamenitosti, poznat po kulturi ispijanja kave u bilo koje doba dana. Pritom građani biraju ugodan ambijent, dobru kavu, ali važan je faktor svakako i ljubazno i nasmijano osoblje. Pritom se konobari i konobarice često se nađu na meti gostiju i iako je “politika” ugostiteljskih objekata da je “gost uvijek u pravu”, oni također trpe neugodne situacije od strane gostiju.
Život konobara u Zagrebu ovisi o mnogo faktora. Dobar poslodavac, ugodna atmosfera i kolege na koje se možeš osloniti samo su neki od njih. Razgovarali smo sa Zagrepčankom koja radi u jednom od poznatijih zagrebačkih kafića koji slovi kao jedno od najpoželjnijih odredišta. Za svoje poslodavce kažu da su susretljivi, ne vrše pritisak na svoje zaposlenike, no jedan od važnijih faktora svakako su i gosti kafića kojih, sudeći prema njezinoj priči, ima svakakvih, kao i u svakom poslu, no ipak su nas iznenadile neke situacije i način na koji neki građani gledaju na konobarski posao.
‘Prijetila mi je da će se osobno pobrinuti da dobim otkaz’
Unatoč tome što je oduševljena radom u ovom kafiću, njezina priča sa sobom nosi neugodna iskustva s gostima, koji se često postave arogantno prema osoblju.
“Ljudi znaju popiti po nekoliko rundi, potom se samo dignu i odu bez da plate, a za sobom ostave poveći iznos. Naravno, ja osobno onda imam manjak novaca koji bih trebala imati pri obračunu. Također ima ljudi koji namjerno dolaze u kafić kako bi se požalili na uslugu i zauzvrat tražili besplatno piće. Svakako ima bezobraznih i arogantnih ljudi koji mi pokvare dan, ali ja se na to samo nasmiješim i nastavim biti ljubazna bez obzira koliko bih u tom momentu najradije zaplakala”, kazala nam je Zagrepčanka.
“Jednom se u kafiću ‘zagužvalo’ i gošća je čekala na koktel 10-ak minuta, na što sam ju upozorila s obzirom na tadašnju gužvu i stanje u kafiću. Nakon donešenog koktela izderala se na mene da vršim neprofesionalnu uslugu te da sam osorna prema njoj, na što je zatražila knjigu žalbe i šefov broj, prijeteći da će se osobno pobrinuti da dobim otkaz. Ja sam nastavila biti ljubazna, ali kada sam ušla u kafić, suze su krenule same od sebe.
Koliko god ljudi podcjenjivali konobare, konobarenje samo po sebi zna biti vrlo stresan posao, ali ljudi to ne shvaćaju. Ne mogu reći da postoji određena vrsta ljudi koja se doslovno zna iskaliti na nama, ali vidi se da nas gosti jako podcjenjuju samo zato što obavljamo konobarski posao“, požalila se naša sugovornica.
Ova Zagrepčanka kazala nam je da se ljudi danas često osvećuju lošim recenzijama i komentarima na društvenim mrežama. Prisjetila se žene koja je naručila Nescafe na koji se potom požalila jer je tvrdila da je šalica bila prašnjava, a zapravo je na šalici ostalo malo praha.
“Vikala je na nas kakva je to usluga. Tražila je da joj napravimo novi, što smo i učinili. Taj smo vikend imali u kafiću jedan važan događaj zbog čega smo imali i manje artikala u prodaji, pa su cijene bile više. Iako sam joj već ranije objasnila o čemu je riječ i zašto su cijene više, požalila se na to i rekla da neće platiti svoje piće. Rekla sam joj da je u redu i neka ostavi iznos za koji smatra da je dovoljan, što je i učinila, ostavila je manje i nije platila cijeli”, kazala je Zagrepčanka.
‘Razveseli nas kada nam gosti uzvrate ljubaznost’
Međutim, ipak nije sve tako sivo i ima gostiju koji našoj sugovornici ipak mogu popraviti dan, ali i uravnotežiti negativna iskustva tijekom dana. Srećom, kako sama kaže, pozitivnih iskustava u jednom danu ima čak i više nego negativnih.
“Ima jako ljubaznih ljudi koji razumiju jer vjerojatno sami rade taj posao ili su jednostavno empatični prema nama. Konkretan primjer koji mi je uljepšao dan desio se jednu nedjelju kada sam više-manje sama držala 24 stola, što je s obzirom da kafić ima kapacitet od otprilike 40 stolova jako puno. Doslovno sam trčala po terasi od jednog do drugog stola i uzimala narudžbe kada je došao jedan mladić koji je sjeo na terasu i pričekao da ga dođem poslužiti.
Kada sam napokon stigla i do njegovog stola, odgovorio je da čeka prijatelja koji će pričuvati stol da mu u međuvremenu netko ne zauzme mjesto, te da će sam ući u kafić i iznijeti svoje piće. Meni je to u tom trenutku jako uljepšalo večer jer sam stvarno bila pod pritiskom sa svih strana i uz, naravno, neizbježne gužve. Na kraju sam odlučila njemu i prijatelju platiti piće jer su me iznenadili svojom pristojnošću”, kazala nam je naša sugovornica.
‘Zbilja se trudimo ugoditi našim gostima’
“U cjelini nas konobare razveseli kod gostiju kada oni nama uzvrate ljubaznost, te da imaju razumijevanja ako malo dulje čekaju narudžbu, pogotovo u kafiću sa velikom terasom, zbog nedostatka zaposlenog osoblja. Mi se stvarno svim moćima trudimo ugoditi našim gostima, te ne želimo da misle da ih zanemarujemo i zapostavljamo već ponekad jednostavno ne stignemo, ali će prije ili kasnije biti posluženi”, kazala je Zagrepčanka u nadi da će gosti s više razumijevanja pristupiti konobarima bez neugodnih stiuacija koje izazivaju.
“Svi mi ponekad znamo imati loš dan. Ja osobno se trudim u svakom trenutku biti ljubazna i volim doći u kafić u kojem radi ljubazno osoblje. Mislim da bi svi konobari trebali biti takvi bez obzira na bezobrazne goste ili loš dan. To je jednostavno profesionalno obavljanje svog posla.
A što se tiče gostiju u kafiću, htjela bih im poručiti da kada vide da smo u gužvi, neka imaju malo razumijevanja i neka se stave u našu kožu, jer ponekad stvarno nije lako. Ni sama nisam imala razumijevanja prema konobarima dok nisam počela obavljati taj posao. Sada vidim kako to stvarno jest i moram reći da me čak promijenilo i kao osobu”, zaključuje naša sugovornica.