Ugostitelji predstavili protuargumente, kao i šest mjera u borbi protiv povećanja PDV-a

Zakonodavstvo
Ugostitelji predstavili protuargumente, kao i šest mjera u borbi protiv povećanja PDV-a Objavljeno: 08.11.2016.

Oko 300 vlasnika ugostiteljskih objekata iz Primorsko – goranske županije koji predstavljaju svojih skoro 3000 zaposlenika na sastanku u Opatiji su jednoglasno izjasnili svoje argumentirano mišljenje i analizu kako bi najavljeno povećanje PDV-a u turizmu na 25 posto značilo i kako bi dobar dio ugostitelja morao zatvoriti svoje objekte.

Sastanak je prošao u izvrsnoj atmosferi ističu iz Udruge konobara i barmena Hrvatske te dodaju kako je svima jasno da ukoliko PDV poraste na 25%, dobar dio može zatvoriti svoje objekte. Iako je ovo prvi sastanak, okupio je najveći broj ugostitelja do sada, i napravili su se konkretni koraci. Odabrani su predstavnici koji će predstavljati mišljenje većine, obrazloženi su razlozi i ekonomske analize, te definirane mjere koje je potrebno napraviti ukoliko zaista bude izglasana porezna reforma. „U usporedbi sa zemljama koje su nam direktna turistička konkurencija , PDV na ugostiteljstvo je već sada prije povećanja, 30% viši nego u Španjolskoj, Italiji, Francuskoj, a u kojima uz to u supermarketima i benzinskim postajama nije moguće kupiti hladno pivo.“ ističu iz Udruge konobara i barmena Hrvatske te dodaju kako je ukupna dobit svih ugostiteljskih objekata koji su poslovali sa dobiti u PGŽ tijekom 2014. godine – a njih je svega 63,5% iznosi svega 13% prometa što znači da bi samo najzdravije tvrtke mogle podnijeti takvo porezno opterećenje, a gotovo svi bi s takvim opterećenjem bili gurnuti preko ruba.

Važno je za naglasiti kako je prema podacima Ministarstva turizma promet u ugostiteljstvu tijekom tekuće godine ionako zabilježio realan pad prometa od 6.8% u usporedbi sa istim razdobljem prošle godine, unatoč rekordnoj turističkoj sezoni, što dodatno naglašava opasnosti od udvostručenja poreznog opterećenja. Na kraju sastanka došlo je i do definiranja mjera koje bi se trebale poduzeti.

Prva mjera je bila da se analiza koja je napravljena dostavi saborskim zastupnicima prije samog glasanja kako bi dobili uvid u konkretne podatke i na temelju stvarnih informacija mogao informirano pristupiti glasanju.

Druga mjera je bila da se pokuša ispraviti slika o ugostiteljima koja je nastala u javnosti. Stav Ministra financija je da određen broj ugostitelja posluje u sivoj zoni, no nedopustivo je da se zbog nedokazanih eksternalija neargumentirano ponižava kompletna struka.

Treća mjera je bila da se pokaže zajedništvo. Bio je cilj pokazati da ugostitelji stoje jedan uz drugoga. Ne radi se o štrajku upozorenja već o iskazu zajedništva na svega dva sata. I to iz razloga što većina njih, da zatvore na jedan čitavi dan bi razbijali glave kako da isplate radnike na kraju mjeseca.

Četvrta mjera je da ukoliko zaista dođe do porasta PDV-a, borbu nastavljaju pravnim putem. Bitno je naglasiti da unatoč prevladavajućem osjećaju nepravde se zaposleni u državnim upravama i ljudi koji primaju plaće iz proračuna “namiruju” zlostavljanjem poduzetničkog sektora, to su ljudi koji većinom pošteno rade svoj posao i za njega su sukladno tome i plaćeni. Pravnu zaštitu i energiju usmjeriti će ka odgovornima čiji je posao da upravljaju državnim financijama i čija je dužnost i obaveza na najbolji način uređivati zajedničke poslove građana (voditi državu).

Peta mjera odnosi se na to da ukoliko dođe do porasta PDV-a bitno je da dio ugostitelja ne zadrži postojeće cijene iz krivih razloga. Naravno da je individualna procjena temeljem vlastitog poslovanja jedini ispravan pristup, ali ulazak u nepoštenu tržišnu utakmicu bi mogao imati kaskadni efekt.

Šesta mjera je da se izabrana koordinacija obvezuje koordinirati aktivnosti ugostitelja, te uz kvalitetnu suradnju sa komorama i udruženjima ugostitelja vršiti argumentirani pritisak kako bi se pokrenula javna rasprava i zaustavilo štetno, nestručno i nespremno interveniranje u porezni sustav.

Kritički osvrt i cijelu analizu u kojoj ugostitelji argumentirano brane svoje stavove tj. protuargumente protiv povečanja PDV-a u ugostiteljstvu pogledajte ovdje

Izvor: HrTurizam.hr