Kako izgraditi dobru reputaciju na poslu?

Savjeti za posloprimce
Kako izgraditi dobru reputaciju na poslu? Objavljeno: 24.03.2017.

Nakon što dobiješ posao, ne trebaš predugo čekati da se prikažeš u najboljem svjetlu. Kreni od prvog dana. Donosimo ti nekoliko savjeta koji će ti pomoći u izgradnji dobre reputacije te dobivanju poštovanja i naklonosti kolega ili nadređenih.

Izvor: kampus.hr

Zaradi poštovanje prije nego što počneš tražiti usluge

Ako radiš tek tjedan dana, nemoj tražiti slobodan dan ili da te puste ranije s posla. Prvo trebaš zavrijediti poštovanje, a onda ćeš imaš slobodu tražiti usluge. Poštovanje nije lako zavrijediti. Potrebno je puno vremena i jako se dugo gradi, a dovoljna je samo jedna sitnica da se izgubi.

Poželjno je početi s malim stvarima, poput kulturnog i srdačnog ponašanja. Primjerice, pozdravi svakog kolegu kojeg sretneš u hodniku, otvori kolegicama vrata (naizgled male stvari, ali učinkovite). Ako čuješ ili ti se kažu neke stvari u povjerenju, zadrži ih za sebe. Povjerenje i poštovanje nikada nećeš ostvariti ako svima govoriš sve što čuješ.

Ako ti i nakon osam sati ostane još posla koji ne može čekati do sutra, nemoj okretati očima ili pokazivati nezadovoljstvo. Pokaži da ti nije problem ostati prekovremeno kako bi se posao dovršio. Nakon što nadređeni shvati da se može osloniti na tebe, zasigurno će ti izaći u susret kada će ti trebati slobodan dan ili raniji izlazak.

Osmijeh :)

Ljudi vole biti u krugu pozitivnih i vedrih osoba. Zašto se samo ne nasmiješ i ne preneseš pozitivnu energiju na kolegu/kolegicu? Ništa te ne košta. Osmijeh mijenja tvoj govor tijela i poruka je dobre volje. Kolegi koji je pod stresom zbog posla, šefa, klijenata, obitelji ili ima samo loš dan, tvoj osmijeh može ukazati kako i dalje ima ljudi koji su pozitivni i da nije sve tako “crno”. Sve što je potrebno da zadobiješ naklonost kolega su osmijeh i obziran, prijateljski pristup. Prema istraživanjima, tri puta je lakše zapamtiti nasmiješene ljude od ljudi koji se ne smiju.

Nemoj se hvaliti i previše nametati

Novi djelatnici ionako su u centru pažnje, stoga nije potrebno prizivati dodatnu pažnju hvalisanjem. Hvalisanje te prikazuje kao nesigurnu osobu koja je pretjerano opterećena željom da se svima svidi. Ako znaš nešto što se tiče posla, onda pokaži to kroz svoj rad i iznenadi kolege svojim sposobnostima. Također, prerano otkrivanje previše privatnih informacija može te prikazati u krivome svjetlu. Dopusti kolegama da steknu povjerenje u tebe i neka se oni prvi otvore tebi. Tek nakon što drugi spomenu svoj privatni život, možeš i ti. Ali umjereno – posao je i dalje posao.

Pokaži interes i ponudi pomoć

Ako želiš izgraditi dobar odnos s kolegicom, prijateljem ili klijentom, ključno je znati pokazati iskreni interes prema toj osobi. Čitajući Dale Carnegiea, shvatio sam kako ljude zanima samo jedna stvar, a to su oni sami. Kada gledaš grupnu fotografiju, koga prvo pogledaš na slici? Sebe, naravno. Stoga, na treba biti toliko sebičan. Treba pričati manje o sebi, a pokazati veći interes za druge. To možeš započeti jednostavnim pitanjem poput: “Mogu li ti ikako pomoći?”. Iskreni interes ne znači samo slušanje drugih, nego i empatiju, ohrabrenje, davanje komplimenta.

Nemoj se žaliti niti kritizirati

Ovo je strogo zabranjeno. Pogotovo na poslu, javno ili na društvenim mrežama. Nikome nije savršeno i svatko ima loših dana, čak i mjeseci, no zapamti da si i ti dio tog poduzeća kojeg kritiziraš. Ukoliko je toliko loše, promijeni poslodavca, a ako problem nije u poslodavcu, onda možda trebaš promijeniti zanimanje.

Kako te ljudi na poslu gledaju kada kritiziraš? Kao negativnu i nesretnu osobu, kao neproduktivnu osobu (jer učestalim žaljenjem pokazuješ kolegama da je to jedino na što misliš). Stalno prigovaranje i žaljenje na poslu negativno je jer stvara lošu atmosferu, ubija motivaciju i pozitivan stav ostalih kolega. Ovime se ne potiče šutnja na probleme unutar odjela/ureda. Naprotiv, problemi i žalbe na nekoga/nešto moraju se riješiti, a to jedino možeš postići razgovorom s nadređenima, a ne prigovaranjem.

Kako izgraditi dobru reputaciju na poslu?