10 navika koje razlikuju profesionalne od prosječnih konobara

Savjeti za posloprimce
10 navika koje razlikuju profesionalne od prosječnih konobara Objavljeno: 09.06.2016.

Konobari su ogledalo ugostiteljstva pa je nužno odabrati onu osobu koja će na profesionalan i najbolji način predstavljati lokal, koja će također dobro komunicirati s gostima i suradnicima, te u krajnjem slučaju – osigurati što bolju atmosferu i prodati što više proizvoda.

Danas nažalost mnogi podcjenjuju konobarsku struku, a dobrih je konobara vrlo malo. Na temelju nekih sitnica gosti najčešće zaključuju je li riječ o odličnom ili prosječnom konobaru.

"Biti konobar ne znači samo zapamtiti narudžbe i održavati red u kafiću, već i mnogo više od toga."

1. Precizne narudžbe

Kada uzimate narudžbu, nemojte pretpostavljati. Već pitajte kako biste saznali što gost točno želi. Čak i ako je gost naručio običnu kavu s mlijekom, pitajte ga želi li toplo ili hladno mlijeko.

2. Poštuj sve goste

Vrlo je važno poštovati sve goste, čak i one stalne. Ne uključujte se u razgovore ako vas gosti na neki način ne pozovu da sudjelujete. Čak i ako ste u gužvi, nemojte stalne goste pustiti da čekaju na svoju narudžbu samo zato što ste si ‘dobri’ pa mislite da će tolerirati takvo ponašanje.

3. Bez šala, flertovanja i ulizivanja

Gostu koji je prvi put u tvojem ugostiteljstvu možda neće biti jasna pojedina šala. Nju sačuvaj za prijatelje i stalne goste koji su bolje upoznati s atmosferom u kafiću. Flertovanje i ulizivanje je samo još gora razina odnosa s gostima. Ostani profesionalan, dok gost možda ne inicira drugačiji odnos.

4. Ne postoji “ne znam“,već samo – “provjerit ću“

U ugostiteljstvu ne postoje izrazi “nema“ i “ne znam“, već izrazi koji potvrđuju kako se brinete i trudite za goste. Pa obavezno provjeri u kuhinji ili za šankom što imate ponuditi za gosta.

5. Treba uvijek znati tko je što naručio, prije nego narudžbu počnete spuštati na stol

Nema pitanja „Tko je ovo naručio“, već se potrudite zapamtiti ili zapisati tko i što želi, kako ne bi došlo do miješanja i neugodnih situacija.

6. Nemoj pretpostavljati kada gost želi račun

Kada je riječ o restoranu, pitajte goste možete li im još nešto donijeti nakon objeda, što će otvoriti mogućnost da naruče desert, još jedno piće ili račun. Ako kažu da im više ništa ne treba, možete ih pitati žele li da im donesete račun. Ne donosite ga samoinicijativno jer će gost možda pomisliti kako želite da napusti ugostiteljstvo jer je završio s objedom.

7. Budite ljubazni čak i kada su gosti iritantni ili neugodni

Uvijek budite smireni i nemojte raspravljati s gostom. Vodite se motom da je gost uvijek u pravu, u svakom trenutku kulturno odgovorite i ne povisujte glas. Ako je potrebno, udaljite se od gosta kako ne bi potaknuli daljnju neugodnu raspravu.

8. Nemojte voditi privatne razgovore s ostalim osobljem

Gosta sigurno ne zanima što imate za reći kolegama s posla, već želi profesionalnost i ugodnu atmosferu. Ono što želite reći privremeno zadržite za sebe ili se obratiti kolegi kada gosti nisu u blizini ili kada napuste ugostiteljstvo.

9. Uslužni, ali ne nametljivi

Nemoj stalno biti prisutan u blizini gosta jer ćeš biti naporan i nepoželjan. Ipak, budite uvijek dostupni no na dovoljnoj udaljenosti kako bi se gosti mogli nesmetano opustiti i razgovarati.

10. Ne puštajte glazbu samo jednog izviđača

O ukusima se ne raspravlja pa tako možda ono što se sviđa osoblju, neće biti dobar odabir i za goste. Ne puštajte preglasnu glazbu, te uključite razne izvođače.

Izvor: bogati.eu