Kako do zadovoljnog radnika u ugostiteljstvu?

Turizam i ugostiteljstvo
Kako do zadovoljnog radnika u ugostiteljstvu? Objavljeno: 19.07.2016.

Konkurencija je u ugostiteljstvu ogromna, tako da svaki, čak i najmanji detalj, igra veliku ulogu, pri čemu je zadovoljstvo osoblja povezano s atmosferom u samom kafiću.

Sigurno je kako je najvažniji cilj učiniti gosta što zadovoljnijim, no takva bi se praksa trebala primjenjivati i na zaposlenike.

U Hrvatskoj se čini kako svaki radnik koji ima posao mora biti i zadovoljan radnik, jer poslodavci često iskorištavaju gospodarsku situaciju vođeni idejom “ako ti nećeš raditi, ima tko hoće”. Zbog toga se možda čini da su Hrvati zapravo zadovoljni što uopće imaju posao, dok njihova radna okolina vjerojatno nije previše ugodna.

Ljudi provode velik dio života na radnom mjestu i kao rezultat toga zadovoljstvo na radnom mjestu odražava se i na njihovu učinkovitost, ali i na kvalitetu života. Poznato je da zadovoljan radnik više pridonosi tvrtki, bolje se slaže s kolegama na poslu, efikasniji je i kreativniji. Da bi stvorili ugodniju radnu okolinu, poslodavci bi trebali početi od sebe i bolje se ophoditi prema svojim zaposlenicima te poticati međuljudske odnose u organizacijama. Trebali bi više poticati zapošljavanje žena, ali i ostalih socijalno osjetljivih skupina.

Poslodavcima se preporučuje da odrede željeno ponašanje i sve koji se tako ponašaju javno nagrade jer će tako motivirati i ostale, ali tada treba biti oprezan kako se ne bi potaknula ljubomora kod kolega. Razgovarajte s vašim osobljem, prepoznajte kada imaju privatne probleme pa ga pokušajte zajednički riješiti. Iako to često neće biti moguće, vaša briga i pomoć će ipak puno značiti.

Ne ustručavajte se dobre i lojalne radnike unaprijediti, te ćete si tako vjerojatno i osigurati njegov što duži ostanak.

Napojnice ostavite osoblju, jer su ih oni svojim ponašanjem i zaradili.

Kada su zaposlenici spremni žrtvovati svoje slobodne vrijeme kako bi dobro odradili posao, to mora biti prepoznato od šefova.

U dobrog radnika se mora i ulagati, pa ga s vremenom na vrijeme pošaljite na neki stručni seminar ili tečaj.

Pazite na vrijeme rada, pa ako vaš radnik ima osobnih problema, nemojte mu dodijeliti noćne smjene koje će ga dodatno opteretiti.

Danas je u ugostiteljstvu, a posebno onom sezonskom, veliki problem što u odnosu na stalne zaposlenike, ugostitelji ne ostvaruju gotovo nikakva prava, pa krenite od sebe i pokušajte to promijeniti. Razumijemo kako je i poslodavcima teško zbog izrazito teške financijske situacije, no nemojte sve probleme “svaliti” na osoblje.

Također je problem što mnogi smatraju da svi mogu biti konobari, što sigurno nije točno. Dobrog konobara je izrazito teško pronaći, a još teže zadržati. Njihov posao nije samo posluživanje, već se brinu o cjelokupnom objektu, financijama, gostima, nabavi…

Mogli bismo zaključiti da je najvažnije zadržati jedan ljudski odnos prema svim zaposlenicima – omogućite im nenajavljeni slobodni dan, dopustite da ranije napuste radno mjesto zbog važne obaveze, pokušajte razumjeti njihove potrebe i probleme. Ipak, budite oprezni jer ako budete previše popuštali može vam se vratiti na loš način, odnosno osoblje će vas početi iskorištavati.

Ne zaboravite kako samo motivirani radnici žele raditi bolje. Mnoge uspješne tvrtke uspješne su zbog toga što se bore za vrhunske radnike koji će dobro izvršavati tražene zadatke ako su zadovoljni, pri čemu ni sama plaća, ni smanjene obveze ne moraju jamčiti sreću djelatnika.

Izvor: bogati.eu